Metafora

Metafora

Cineva mi-a spus ca fiecare post de pe blog vine pentru ea cu metafora cu care mi-am obisnuit urmaritorii. Scriitorii folosesc metafore. Eu nu sunt scriitor. Editorialistii lucreaza cu metafore. Nu sunt nici editorialist. Folosesc metafore in calitate de cititor, in incercarea mea de a duce simpla postare insotita de fotografia aferenta (care fie vorba intre noi, reprezinta cauza pentru care am initiat blogul) la un alt nivel. Ajuns la un alt nivel, caut sa merg mai departe si sa ating un nivel si mai adanc, din ce in ce mai adanc.

De ce folosesc metafore? Pai, una este sa spun Ma doare capul! si alta este sa spun Creierul meu este in flacari! Astfel, lumea intelege ca nu este o simpla durere de cap ci este una care necesita atentie.

Folosind metafore, emotiile transmise nu sunt plate, ele traducand emotiile intr-un limbaj surprinzator si chiar ajutandu-ne sa simtim mai intens. Ele pot fi la fel de intense si fabuloase ca si un inorog. Imi ofera acea poarta catre taramul filozofiei, psihologiei, artei – loc unde imi pot restabili sinele faramitat de catre cei din preajma. Caci ce altceva fac oameni ca acestia? Actioneaza la fel ca si un smirghel: te zgarie, te ranesc, dar la final vei fi lustruit, iar ei vor pieri uzati si fara rost, ca un gunoi.

Metafora din imaginea de azi este a pasarelei pietonale din zona Cazinoului din Mamaia despre care am citit pe undeva ca reprezinta in mod metaforic un navod si un pescarus.

 

Lasă un răspuns

