1 Iunie

Sa fim copii pentru inca o zi

Era un cantec al Mihaelei RUNCEANU. Cand eram copii ne doream ca macar pentru o zi sa fim adulti sa facem ce vrem. Acum ca suntem adulti, ne dorim sa fim copii macar pentru o zi, sa facem ce vrem. Niciodata nu suntem multumiti cu ce avem si cu cat avem (sau cu cati ani avem, in cazul de fata). Aud foarte des cuvinte de genul ca noi am avut o copilarie mult mai fericita decat a celor de azi. Am fost si eu tentat sa ma inscriu in acest curent dar bine ca m-am oprit la timp. Am realizat ca nu este asa. Noi gaseam fericirea in putinul pe care toti il aveam la dispozitie, fara sa fim „atacati” de diversi factori care astazi sunt la orice colt: reclame mincinoase, desene animate care mai de care mai violente si lipsite de acea candoare care de fapt a condus si la nasterea lor ca si gen artistic, parinti care lasa educatia propriilor copii in seama nimanui, un sistem de valori viciat, limbaj grosolan oriunde intorci capul etc. Asta este lumea pe care noi, cei care am avut o copilarie fericita, o oferim copiilor nostri.  S-ar putea ca sursa fericirii noastre de atunci sa fi fost rezultatul direct al cantitatii si calitatii informatiei la care aveam acces. S-ar putea si chiar cred asta, ca in ziua de azi copiii sunt la fel de fericiti ca altadata, doar ca intr-un fel pe care noi nu putem sa il intelegem. Cred ca mai degraba este vorba de incapacitatea noastra de a accepta progresul. Oricum, intotdeauna dar mai cu seama pe 1 iunie, eu imi amintesc cu drag de frumusetea si candoarea copilariei. In acelasi timp, admir/pretuiesc/ravnesc chiar la fericirea de a fi copil chiar si in aceste zile cand spun unii, copilaria nu ar mai fi asa de fericita ca odinioara. Ma intreb uneori ce este copilaria? Voi ce raspuns aveti?

1 Iunie

 

 

Lasă un răspuns

